06 35 31 97 57  Terugbelverzoek   info@123rijbewijskeuring.nl 

Algemene vragen

Wanneer moet ik beginnen met de aanvraag?

Het wordt aanbevolen om minstens vier maanden voor de vervaldatum van uw rijbewijs te beginnen met de aanvraagprocedure.

De eerste stap omvat het online invullen van de gezondheidsverklaring op de website van het CBR.
Vanwege de drukte bij het CBR kan de wachttijd langer zijn.

De Verklaring van Geschiktheid die door het CBR wordt afgegeven, blijft één jaar geldig.

Hoe lang duurt het voordat ik antwoord krijg van het CBR?

123Rijbewijskeuring.nl heeft geen controle over de snelheid waarmee het CBR uw aanvraag verwerkt. Als u hier vragen over heeft, raden we u aan contact op te nemen met het CBR.

Tips:

  • U kunt de status van uw aanvraag volgen op Mijn CBR, onder ‘Mijn dossier’.
  • Als u van plan bent om naar het CBR te bellen, probeer dit dan zo vroeg mogelijk te doen. Op dat moment kan de wachttijd aan de telefoon mogelijk korter zijn.
Op welke locaties voeren jullie keuringen uit?

Maastricht, Heerlen, Valkenburg, Brunssum, Kerkrade.

Wij openen regelmatig nieuwe locaties. Zijn wij in uw buurt niet aanwezig of heeft u onze hulp nodig bij het vinden van de juiste locatie? Laat het ons dan weten via info@123rijbewijskeuring.nl

Hoe snel kan ik terecht voor een keuring?

Op de meeste locaties kunt u binnen één week terecht. Keuring op dezelfde dag is ook nodig. Heeft uw keuring spoed? Neem dan ook contact op met onze klantenservice of stuur ons een mail op info@123rijbewijskeuring.nl.

Vragen over de keuring

Wordt de keuring via ZorgDomein digitaal verstuurd?

Ja, de keuring wordt digitaal verzonden via ZorgDomein. We sturen de keuringsgegevens rechtstreeks naar het CBR via dit platform.

Wat is een ZD-code?

De code die op uw keurverslag staat vermeld, wordt gebruikt om uw keuring rechtstreeks digitaal naar het CBR te verzenden. Dat wordt ook wel de ZD-code genoemd.

Tip:
U kunt de ZD-code vinden op de brief “verwijzing naar de Keurend arts” of op het keuringsverslag dat u van het CBR heeft ontvangen, zowel per post als digitaal op Mijn CBR. Heeft u hulp nodig bij het vinden van de ZD-code? Neem dan contact op met onze klantenservice via telefoon.

Hoe lang duurt een keuring?

De duur van een keuring kan variëren afhankelijk van verschillende factoren, zoals het type keuring en de individuele omstandigheden. Over het algemeen duurt een keuring gemiddeld 15 minuten.

Hoe kan ik mij het beste voorbereiden op de keuring?

Om u goed voor te bereiden op de keuring, zijn hier enkele tips:

  1. Verzamel alle benodigde documenten: Zorg ervoor dat u alle vereiste documenten meeneemt, zoals identificatie en medische rapporten. Neem brieven mee van uw medisch specialist indien deze relevant zijn voor uw keuring. 
  2. Neem een potje met urine mee. Het is niet nodig om nuchter te zijn.
  3. Neem een actueel medicatieoverzicht mee: Als u medicijnen gebruikt, breng dan een actuele lijst van uw medicatie mee naar de keuring. De medicatieoverzicht kunt u opvragen bij uw apotheek.
  4. Wees uitgerust: Zorg ervoor dat u goed uitgerust en ontspannen bent voor de keuring. Dit kan helpen om eventuele stress te verminderen en uw bloeddruk en hartslag te stabiliseren.
  5. Neem iemand mee indien nodig: Als u zich zorgen maakt of als u denkt dat het nuttig kan zijn, overweeg dan om iemand mee te nemen naar de keuring voor ondersteuning.
Hoor ik na de keuring of ik goedgekeurd ben?

De keuringsarts van 123Rijbewijskeuring.nl mag geen uitspraken doen over uw rijgeschiktheid. Het is het CBR dat uw gegevens zal beoordelen en een besluit zal nemen over uw rijgeschiktheid.

Hoe stuur ik aanvullende informatie op voor het afronden van de keuring?
 
Het kan zijn dat onze keuringsart om aanvullende gegevens heeft gevraagd om de keuring te kunnen voltooien. U kunt deze digitaal versturen naar ons naar info@123rijbewijskeuring.nl
Hoe stuur ik mijn ZD-code op na de keuring?

Het kan zijn dat u uw ZD-code vergeten bent mee te nemen. Of u heeft afgesproken de ZD-code achteraf naar ons te sturen. Gebruik deze pagina om uw gegevens inclusief de ZD-code naar ons te versturen.

Vragen over afspraak maken, betaling en contact

Ik heb een factuur nodig voor mijn administratie of werkgever

U kunt een factuur opvragen via info@123rijbewijskeuring.nl

Is het mogelijk om met pin te betalen?

Ja, dit is mogelijk.

Wat zijn de kosten van een keuring?

Dit is afhankelijk van welke keuring u nodig heeft. Op de pagina tarieven hebben wij een overzicht met alle prijzen.

Kan ik 123Rijbewijskeuring.nl telefonisch bereiken?

U kunt ons van maandag tot vrijdag tussen 09:00 en 18:00 telefonisch bereiken via. Buiten de kantoortijden kunt u gebruik maken van onze contactpagina. U krijgt een reactie binnen 24 uur.

Hoe maak ik een afspraak voor de keuring?

U kunt gemakkelijk een afspraak maken via onze online planning tool voor een tijd en locatie naar keuze. Heeft u hulp nodig bij het maken van een afspraak? Neem dan contact met ons op via:

Heeft u nog vragen?

Bekijk de stappenplan hoe de keuring bij ons werkt. Of neem contact met ons op.

Wat onderscheidt ons van de rest?

Snel

Snel

Een afspraak bij een keuringsarts binnen een paar dagen. Keuring binnen 1 dag ook mogelijk!

Lees meer >
Ervaren & Erkend

Ervaren & Erkend

Wij werken alleen met erkende en BIG-geregistreerde keuringsartsen. Uw keuring is in goede handen!

Lees meer >
Keuring aan huis?

Keuring aan huis?

Dat gaan we voor u regelen! Geniet van het gemak van een keuring in eigen huis.

Lees meer >

Afspraak inplannen